Aankomst - Reisverslag uit George River, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit George River, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

31 Augustus 2009 | Canada, George River

zo ik ben alweer bijna een dagje hier!

Ik zal bij het begin beginnen.
Na om 3 uur 's nachts afscheid te hebben genomen van thuis, door mijn lieve vriendinnetjes (en Elmar) te zijn uitgezwaaid en op Schiphol afscheid te hebben genomen van pap en mam kon de reis beginnen! We waren met 10 exchange students die naar Canada gingen. De vlucht van Amsterdam naar Londen ging goed en na daar 2 uur te hebben gewacht zijn we naar het vliegtuig van Air Canada gegaan. Maar hier bleek iets mee mis te zijn aan de vleugel waardoor we anderhalf uur later pas de lucht in konden. Een vlucht van iets meer dan 6 en een half uur lang later moesten we in Canada eerst door de douane en daarna door de immigratie dienst om ons visum op te halen. Hier konden vragen gesteld worden om te checken of we niet met verkeerde bedoelingen het land in wilden, dus iedereen was een beetje zenuwachtig. Maar we hebben het zonder problemen doorstaan.

Op het vliegveld werden 8 van de 10 opgehaald door hun gastgezin, erg grappig om al die bordjes met hun namen er op te zien, en Angela en ik zouden met de bus van 3 uur naar Sydney worden gebracht. Maar door de vertraging in Londen kwamen wij om kwart over 3 pas in de ontvangsthal! Onze Program Manager is toen iets met ons gaan drinken en heeft ons verteld over onze gastgezinnen en scholen. Om 5 uur ging de volgende bus en zo begon onze busreis van nog eens 6 (!!!) uur. In de bus hebben we een aardig meisje uit Antigonish leren kennen waar we een hele tijd mee hebben zitten kletsen. Uiteindelijk was ik om half 12 's avonds (Canadese tijd) bij mijn gastgezin thuis. Voor diegene die het nog niet uitgerekend hadden, dit betekend dus dat ik van thuis tot hier 25 en een half uur gereisd heb. pfff.. gelukkig was het een gezellige reis :)

Vandaag eerst uitgeslapen en mijn koffers uitgepakt en toen ben ik onder gaan lezen want Karen en William waren werken, Ashley sliep nog en Nanny and Poppy (de vader en moeder van Karen die hier ook wonen maar wel in een eigen deel van het huis) zag ik ook nergens. Om een uur of 2 hebben nanny and poppy me meegenomen eieren halen en hebben ze me Sydney Mines en mijn school laten zien. 's Middags moest Ashley naar de kapper en hebben Nanny en ik haar gebracht en zijn daarna bij de haven gaan zitten.

Ik ben nog steeds erg moe dus ik denk dat ik vanavond maar vroeg naar bed ga. Morgen ook weer vroeg op want dan ga ik mijn vakken kiezen! School begint donderdag, en volgende week maandag hebben we ook alweer vrij dus dat begint goed!

Super leuk dat jullie me volgen en laat gerust een berichtje achter :)

Take Care,

laurie


p.s. smsen heeft geen zin want ik heb hier helemaal nergens bereik.

  • 01 September 2009 - 08:40

    Ben:

    Leuk om te lezen dat je goed aan bent gekomen! Ik hoop dat je veel plezier hebt in canada, zet maar af en toe een berichtje op de site dan zal ik beloven ze te lezen!

    groetjes Ben

  • 01 September 2009 - 10:50

    Gemma Everaerts:

    Fijn dat je goed bent aangekomen.Wij weten dat de reis van Chantal ook goed is gegaan en hopen binnenkort ook van haar wat te horen op haar site.We gaan jullie allebei volgen en hopen dat jullie allebei een geweldige tijd hebben

  • 01 September 2009 - 11:22

    Opa En Oma Sevenum:

    Fijn dat de reis ondanks de handicap in Londen goed en gezellieg is verlopen. We merken aan het verslag dat je goed op kunt schieten met de mensen daar.
    Veel sukses op de school en verder een fijne tijd. Als er hier nieuws is te melden dan hoor je dat direct.

    Groeten uit Sevenum

  • 01 September 2009 - 13:23

    Linda:

    heey Laurie, pff wat een lange reis zeg!!:O echt bale det ge vertraging had en doordoor de bus heb gemist. fijn zeg det dien schoel morge pas begint! kense teminste rustig beejkomme van ut tiedsverschil. ik bin gister begonne met miene minor. best wal vermeujend zoe de ganse daag ingels proate, maar mss desse doa zelf auk al achter bis:P maar ut went wal snel bin ik achter. we hebbe namelijk un meadje oet Litouwe in de klas, dus we meuge onderling auk gen Nederlands proate. Maja, ik huur vast nog wal mier van dig:D
    xxx Linda

  • 02 September 2009 - 11:12

    JolandaKesselsPeeten:

    Hoi Laurie,

    Ik vind het zo super wat jij doet, studeren in zo'n ver land.
    Ik hoop dat je een hele leuke en leerzame tijd tegemoet gaat, en dat je vaak verslag uitbrengt...want ik ga je zeker volgen.

    Suc6, Jolanda, ook namens Maurice, Femke en Luuk!

  • 02 September 2009 - 16:47

    Lauraa:

    Lieverd!! super leuk voor je!! ik denk al veel aan je, is je boekje toch nog van pas gekomen met de vertraging, had je tenminste wat te doen! Hier gaat t wel redelijk, ik blijf je volgen en succes morgen op je eerste schooldag! liefs lauraa

  • 02 September 2009 - 19:03

    F. Rovers:

    25 en een half uur gereisd...je was nooit zo sloom ;-)! Een (een?)aardig meisje uit Antigonish (of all places)? Namen en rugnummers! En nu aan de bak op de Memorial Composite HS. Big Brother is watchin' you. Laurie, geniet van alles, het zij je gegund.

  • 03 September 2009 - 20:18

    Anouk:

    Oh man wat een lange reis! Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen onderweg;) Maar fijn dat het zo goed gaat en ik volg je op de voet:P
    super super super veel plezier!!!
    xx

  • 04 September 2009 - 10:58

    Silvia:

    Lieve Laurie,
    fijn det t dich doar bevalt! Wal un lange busreis achter de ruk man pfff,, hesse dus tied genog gehad um mien lijstje te lezen of neet dan ? :D

    x

  • 04 September 2009 - 11:54

    Fam. Joosten:

    Hoi Laurie,

    En wij maar denken dat wij lang onderweg waren; ca. 14 uurtjes. Ja, ja, we zijn weer terug uit Zuid-Frankrijk. We hebben het beautiful gehad; kano; survival; walking; mountainbiken; reading books.
    De studies starten ook aan deze kant weer; zelfs voor Pa Peter.
    How is your english talking? Maw; goes wel; or supterthelux?
    Succes met kiezen van de vakken en de hartelijke greetings from Serum!
    the Joostens

  • 06 September 2009 - 10:19

    Heidi:

    Heey Laurie!
    Fijn um te hure des se good bis aangekomme.. heet wel lang geduurt.. maar de bis der!
    Fijn auk um te heure det ut dig doa good bevalt:P...
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 24879

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: