A Canadian Christmas - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu A Canadian Christmas - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

A Canadian Christmas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

26 December 2009 | Canada, Ottawa

First of all: Merry Christmas everyone! Hope you had a wonderful Christmas, it was just as white as here I guess, almost all the snow was gone :(

Drie weken terug lag er wel veel sneeuw. Ik heb meegelopen in een Christmas Parade in Sydney Mines en toen sneeuwde het. We stonden anderhalf uur lang op een kar te zwaaien naar de mensen aan de kant, in de sneeuw en de kou. Ik was bevroren toen het over was. Maar aan het einde konden we op de foto met Santa Claus dus dat maakte het voor mij wel weer goed ;p De dag daarna lag er nog meer sneeuw en toen zijn Ga Young en ik naar Cally gegaan. Daar hadden ze een four-wheeler met twee sleetjes er achter aan gebonden zodat die meegetrokken werden als je rijdt. Hoe vet! Hier hebben we ons de hele middag mee geamuseerd haha

Mijn boerenkool met worst was by the way een succes op de Potluck. Ik had niet verwacht dat veel mensen het überhaupt zouden durven proberen want het ziet er nou niet bepaald smakelijk uit als je niet weet wat het is. Maar ik heb veel positieve reacties gekregen! Angela was ook hier en zij had Hollandse wentelteefjes gemaakt, ook dat vonden de meesten wel lekker. Nederland heeft het dus goed gedaan op de Potluck ;p

Vorig weekend ben ik samen met Angela naar Halifax gegaan om Jannie op te zoeken. Jannie is ook een exchange student uit Nederland. Donderdagavond ben ik al naar Angela gegaan omdat de shuttle ons vrijdagmorgen om 7:30 al op kwam halen bij haar thuis. Jannie heeft ons haar High School laten zien en ’s avonds zijn we gezellig naar de bioscoop geweest. Zaterdag hadden we alle andere Nederlandse exchange students in Nova Scotia uitgenodigd om naar Halifax te komen, we zijn hier met 10 Nederlanders, maar helaas konden alleen Jorrit Jan en Marnix komen. We hebben Halifax verkend en veel gekletst en gelachen die dag, het was erg gezellig! Zondag zijn we naar het grootste winkelcentrum in heel Nova Scotia geweest in Dartmouth, stel je hier niet te veel bij voor want “groot” in Nova Scotia is niet zo indrukwekkend ;p en ’s avonds zijn we naar het theater geweest in Halifax om de musical “A Christmas Carol” te zien. Maandag hebben we lekker uitgeslapen en om 1 uur ging de shuttle weer terug naar huis. We hebben Jannie met ons meegenomen want zij wilde weten hoe wij hier in Cape Breton leven. Maandag is ze hier blijven slapen, we hebben een gingerbread house gemaakt. We waren BIJNA klaar en toen stortte ons hele huisje in :( Volgens mij is het Jannie wel duidelijk geworden hoe het hier werkt met altijd te moeten vragen of iemand ons ergens heen kan brengen en op kan halen in plaats van in de bus te stappen. Dinsdag heeft Nanny ons namelijk naar North Sydney gebracht, daarna moesten we Nanny weer bellen om ons op te komen halen, en toen Karen thuis kwam van haar werk heeft ze Jannie naar Angela’s huis gebracht. Maar het was erg gezellig :)

Die avond hadden we Secret Santa in ons huis. Secret Santa is te vergelijken met Surprise, alleen dan zonder gedichtje. Dit deden we met 12 mensen, alle 7 exchange students van mijn school en nog een aantal Canadians. Ik had Courtney dus dat was wel makkelijk met cadeautjes kopen, en David from Germany had mij. Dat was iets moeilijker voor hem en uiteindelijk heeft Courtney mijn cadeautje gekocht kwam ik later achter haha. Het was super leuk, alleen is het vanaf die avond verboden om over het L-word te praten (leaving). Want nog maar iets meer dan een maand en dan gaan 4 van de 7 exchange students terug naar huis, en dat is nou niet bepaald een leuk onderwerp om met iedereen die hier blijft over te praten.

Woensdag ben ik naar Sydney gegaan om daar met Angela, Jannie en Ana (Angela’s hostsister from Brazil) te meeten, we hebben Jannie our Mall in Sydney laten zien en daarna zijn we downtown Sydney gegaan, daar was ik ook nog nooit geweest dus ook voor mij was dit nieuw. Hier hebben we nog wat rond gelopen en daarna zijn we in een super gezellig cafeetje gaan zitten totdat we allemaal naar huis moesten.

En de dag daarna was het Christmas Eve! We hadden een feestje bij ons thuis voor Karen and Bill’s family en toen iedereen naar huis was begonnen Ashley’s tradities. Shawn, mijn hostbrother die in Halifax woont, is thuis voor kerst. En de eerste traditie was dat ze de film “a Christmas Story” gingen kijken als iedereen naar huis was. Toen de film voorbij was mochten we onze Christmas Stockings open maken die Karen boven aan de trap had gelegd. Daarna ging Ashley haar ouders wakker maken (het was tegen die tijd 2 uur ’s nachts) om de cadeautjes onder de kerstboom open te maken. We hebben de helft van de cadeaus toen open gemaakt en de andere helft bewaard voor Christmas morning, the way it should be. Christmas Day zijn we gezellig thuis gebleven en ’s avonds hadden we turkey dinner. De dag na Christmas Day wordt hier Boxing Day genoemd, Second Christmas Day or whatever kennen ze hier niet zoals we dat in Nederland hebben. Vandaag, Boxing Day, hebben we een feestje bij Bill’s broer en zijn familie thuis.

Iedereen dankjewel voor de e-cards, kaarten en pakketjes,
ik vind het elke keer weer leuk als ik hier post krijg haha
Nogmaals Merry Christmas and A Happy Newyear!!
See ya all in 36 days ;)


my pictures:
http://picasaweb.google.nl/laurieincanada

  • 27 December 2009 - 18:09

    The Joostens:

    Hoi Laurie,
    De sneeuw is hier bijna weg, maar het gaat komende week geloof ik wel weer vriezen. Yes,
    Leuke kerst gehad. Lekker (uit) gegeten; spellen gedaan; Tweede Kerstdag 's-avonds het UM-spektakel gezien op het Raadhuisplein met gigantisch mooi vuurwerk aan het eind. Dit t.g.v. de fusie van gem. Sevenum met gem. Horst. En vandaag (3e kerstdag) was er nog een kunstmanifestatie van een stuk of 15 Serumse kunstenaars met als afsluiting warme chocolademelk en wafels.
    Nu weer lekker bij een warme kachel.
    Kortom: op naar Oud e Nieuw. Fijne jaarwisseling (eerder dan wij hier!!)
    Greetings,
    P. E. S. V. en B.

  • 28 December 2009 - 15:20

    Gemma Everaerts:

    Hoi Laurie
    Zo te horen heb je een leuke kerst gehad op een echte traditionele manier.Wij hadden ook weer eens een witte kerst maar Chantal liet ons weten dat zij niet echt een kerstgevoel had, ook vanwege de hoge temperaturen bij hun.
    De tijd gaat nu inderdaad snel,nog een maand en dan zijn jullie weer thuis met veel nieuwe ervaringen.
    We wensen jou in ieder geval het beste voor het nieuwe jaar en geniet nog van je tijd daar

    groetjes van ons allemaal

  • 04 Januari 2010 - 18:08

    Anouk:

    Ha Laurie,
    Sorry dat ik zolang niets heb laten horen, maar ik heb hier in het koude Nederland nogal druk met school enzo...Ik lees dat je het daar erg leuk hebt, je zal zeker nog een dubbel gevoel hebben als je daar wegmoet. Je wilt graag daar blijven, maar ook graag naar huis....Als je terugbent moet je toch echt een keertje kennis maken met Remco;) Op mijn profielfoto van hyves staat hij ook op, is alvast een voorproefje..haha nee grapje. Maar nog super veel plezier daar en we spreken elkaar wel weer;)

    xx

  • 14 Januari 2010 - 14:59

    Familie Keulards:

    Hoi Laurie,

    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, een beetje laat maar kan nog wel vind ik.
    Heb net weer even alles gelezen wat ik nog niet gelezen had en het blijft leuk. Het zal dadelijk inderdaad wennen zijn voor je om weer nederlands (baolders) te praten. Toch het schrijven gaat nog goed dus misschien valt het wel mee.
    En heb je al kunnen snowboarden? Hier is het al een tijdje wit en we glijden door de straten met de post. Niet echt ideaal maar wel lekker weer om buiten te zijn.
    Nou nog even en dan zien we je weer in het echt. Geniet er nog van de laatste weken.

    Groetjes van Marian en de rest

  • 17 Januari 2010 - 12:19

    Fam. Joosten:

    Hi Laurie!

    Het nieuwe jaar goed gestart?
    Nog 14 dagen Canadese gebeurtenissen. Gisteren hebben we de nieuwe prins van ut Ezelsriek verwelkomd. Voor onze kapel "Labberjoeks" een grote verassing: onze trombonist Micky. Aan het begin van de avond stond ie nog vrolijk mee te blazen, totdat ie naar de wc moest.......
    en dus 30 minuten later als Prins weer verscheen.
    Krijgen we het met carnaval (en daarvoor) lekker druk.
    Kennen de Nederlandse Canadezen ook nog zoiets als carnaval? Of is Halloween het verkleedspektakel van het jaar? Nou, voorlopig krijg je er nog niets van mee en misschien wil je in februari wel helemaal geen feestneus opzetten. We zullen zien!
    Geniet er nog van en tot in februari!!;)
    Peter and family

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24885

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: