it went soooo fast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu it went soooo fast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

it went soooo fast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

17 Januari 2010 | Canada, Ottawa

Zo, vandaag lekker geweest snowboarden en voor de rest niksen, tijd voor mijn waarschijnlijk een-na-laatste weblog!

Nog maar twee weekjes en ik zit weer thuis.. kan het me nauwelijks voorstellen! Heb helemaal niet het gevoel dat het er al bijna op zit. En ik heb helemaal geen zin om hier weg te gaan ): Maar aan de andere kant is het ook fijn om weer lekker thuis te zijn straks (:

De zondag na Kerstmis konden we EINDELIJK voor de eerste keer gaan snowboarden! Sindsdien ben ik 4 keer geweest.. De verwachting was dat ik elk weekend sinds december zou kunnen gaan, en zelfs dagen door de weeks na school, maar omdat er hier zowat GEEN sneeuw ligt is de Ski hill pas laat open gegaan. Overal in de wereld valt super veel sneeuw, Nederland, Korea, en zelfs Mexico heeft sneeuw gehad! Mexico, het land waar de meeste mensen nog nooit sneeuw gezien hebben! Maar nee, hier in Cape Breton wordt het niet wit ): Gelukkig hebben ze op de ski hill wel zelf wat sneeuw gemaakt, maar ze hebben daardoor maar één piste open. Maar goed, ik ben al lang blij dat ik kan boarden (: Ga Young snowboard sinds vorig jaar, maar ze had nooit geleerd hoe je bochten moet maken. Ze vond snowboarden altijd dus wel leuk, maar niet echt super. Sinds ik haar geleerd heb hoe het moet, is ze net zo in love with snowboarding as me :D

Nieuwjaar hebben we hier bij Matthew thuis gevierd met een aantal mensen. Ik heb aan iedereen in Nederland moeten denken om 7 uur ’s avonds hier, het was wel raar om te weten dat jullie toen al Nieuwjaar hadden en ik nog 5 uur moest wachten. (Dus Peter, jullie waren 5 uurtjes eerder en niet andersom ;) de tijd in Nederland loopt 5 uur voor op de tijd hier.) Op zich is het hier niet veel anders dan Nieuwjaar vieren in Nederland, gewoon gezellig met vrienden bij elkaar zijn. Alleen uitgaan kan hier natuurlijk niet als je nog geen 19 bent. En of course hebben ze hier geen champagne en oliebollen, dit heb ik zelf niet echt gemist aangezien ik beide niet lekker vind haha, dus dat vond ik niet zo erg dat ik dat moest missen dit jaar. Wat ik wel gemist heb is het vuurwerk! Hier is vuurwerk namelijk het hele jaar door verkrijgbaar, dus het is niet zo heel speciaal op 31 december. Ik moet eerlijk zeggen dat ik om 12 uur niet eens naar buiten ben gegaan, omdat dat er hier dus niet echt bij hoort had ik daar niet eens aan gedacht. Als ik naar buiten was gegaan had ik misschien 2 vuurpijlen gezien, maar nu heb ik dus niks gezien. Nog geen rotje ): Maar ondanks dat was het een super avond!

Het nieuws hier de laatste weken is een mogelijke staking die misschien morgen ingaat. De volgende mensen gaan staken: “maintenance, custodial, bus drivers, mechanics, library technicians, clerical, accounting clerks, lunch/bus/grounds supervisors, bus assistants, teacher assistants, computer technicians and student support workers.” Het grootste probleem is dat de schoolbussen dus niet meer rijden, en dat de school niet meer wordt schoongemaakt. Lessen zullen gewoon doorgaan, voor de mensen die op school kunnen komen dan. Mijn hostfamilie kan ons gelukkig naar school brengen en Nanny and Poppy halen ons sowieso al altijd op van school dus voor mij is dit geen probleem. Maar als de school echt te vies wordt om les te geven doordat er niet meer wordt schoongemaakt dan sluiten ze de school. Iedereen hier weet dat dus erg veel leerlingen zijn van plan de school zo snel mogelijk smerig te krijgen zodat het gesloten wordt. De ideeën gaan van afval in de gangen gooien tot veel en veel ergere dingen, dus ik denk dat school in 2 tot 3 dagen gesloten wordt mocht het zo ver komen haha. Maar het is goed mogelijk dat ze voor morgenvroeg een overeenkomst gesloten hebben en er helemaal geen staking komt. We zullen zien.

Nog een weekje en dan beginnen de examens hier!! Mocht er een staking komen dan worden deze examens uitgesteld, wat dus betekend dat ik ze niet kan schrijven. Boejt op zich niet veel omdat mijn punten hier niet gelden in Nederland of zo, maar het zou wel jammer zijn als ik mijn High School experience niet af kan sluiten met een examen. Veel mensen zijn al hard aan het leren voor de examens maar ik maak me niet zo druk, gaat een makkie worden ;p

Donderdag gaan we met alle exchange students die hier voor een semester zijn/waren skiën! Krijgen vrij van school hiervoor dus dat is helemaal geweldig. Gaat leuk worden om alle Mexicanen en Brazilianen die nog nooit geskied/gesnowboard hebben en zelfs geen sneeuw gezien hadden voordat ze hier kwamen te zien haha. En woensdag gaan we uit eten met de exchange students van mijn High School en de directrice enzo, our “farewell supper” noemen ze het. En dan krijg ik eindelijk mijn Memorial High School sweater! :D Aan het begin van het schooljaar hadden ze ons al verteld dat we een sweater van school zouden krijgen met onze naam er op en alles, maar die zouden we pas krijgen als we weer naar huis zouden gaan. Can’t wait to get my comfy sweater! (:

Omdat dit waarschijnlijk mijn laatste weblog is voordat ik weer thuis ben, ik vertrek hier zaterdag 30 januari om 6:30 ’s morgens (ohw my god) met de bus naar Halifax. Vanuit daar vlieg ik naar Toronto, dan een vlucht naar Londen en dan naar Amsterdam, Schiphol. Zondag 31 januari een keer kom ik daar aan, ik moet de precieze vluchtinfo nog krijgen. Maar dan kan iedereen hier alvast rekening mee houden om die dag vrij te houden om mij op te wachten op Schiphol hahaha ;)

Can’t wait to TELL you all my stories (:
See ya all very very soon!! xx

  • 18 Januari 2010 - 08:48

    Fam. Joosten:

    Hi di Hi,

    Later/vroeger....
    Wij zijn met Australie aan de slag en daar is het zo'n 10 uur vroeger.
    Dus...:)
    Schitterend om te lezen dat je eigenlijk nog niet weg wilt. Dit betekent dat je het goed getroffen hebt EN datje erg goed kunt aanpassen in een totaal andere omgeving met allerlei "nieuwe" mensen. Dat moet dus helemaal goed komen de rest van leven....;)
    Over 2 weken een goede reis. Ik heb trouwens nog een paar leuke boeken liggen van Stieg Larson...
    Greet & meet in february!
    PJ

  • 26 Januari 2010 - 07:40

    Marie-Claire:

    Laurie, een hele fijne terugreis! Zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad. Je schrijft trouwens erg leuk. De familie zal wel weer blij zijn dat je bijna thuis bent.
    Groetjes, Marie-Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 24889

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: