One month - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu One month - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

One month

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

02 Oktober 2009 | Canada, Ottawa

Hier ben ik weer! De tijd is voorbij gevlogen, eergisteren was ik namelijk alweer, of eigenlijk pas, een maand hier :-O erg veel nieuwe dingen zijn er niet gebeurt, het leven begint hier nu gewoon mijn leven te worden. Ik ben al helemaal ingeburgerd. Ik heb door hoe het werkt met begroeten: “Hi how are you?”, “Good, how are you?”, “Good!” Dit hele riedeltje heeft alleen geen zin in mijn ogen aangezien je toch al weet wat de ander gaat zeggen :P Ook zeg ik geen “dollar” meer maar zijn het “bucks” en, nooit gedacht, maar ook "ohw my god!" heb ik al vaker uit mijn mond horen komen. Als je weggaat zeg je geen bye maar see ya! Ik heb al poutine gegeten, een typisch Canadees gerecht, friet met kaas en gravy er over heen. Het ligt er aan welke gravy ze hebben of ik het lekker vind of niet. En de yellow schoolbus is nu gewoon de schoolbus die ons naar school brengt. En ik heb eindelijk door welke muntjes welke waarde hebben :D

Vorige week donderdag heb ik mijn eerste ice hockey game gezien hier. Ice hockey – hier noemen ze het gewoon hockey, grashockey hebben ze namelijk nog nooit van gehoord en vinden ze maar een raar idee – is hier namelijk DE sport. Het was niet een echte game waar we naartoe zijn geweest, alle jongens van onze school die in het team wilden speelden namelijk tegen elkaar, het was meer de try-out voor het school hockey team. Maar het gaf mij een goed idee van hoe hard deze sport er aan toe kan gaan, er is namelijk al een jongen geblesseerd geraakt.

Op school gaat nog steeds alles goed, ik haal nog steeds nerd-punten :P maandag hadden we vrij van school dus ik had een lekker lang weekend. Daarom is Angela hier geweest van zondagavond tot maandagavond. Ze heeft onze hele groep leren kennen want we gingen hier film kijken zondagavond. Maandag hebben we eerst pancakes als ontbijt gemaakt, en ’s middags hebben we chocolate chip muffins gemaakt :D Angela heeft het recept hier gelaten dus zeer waarschijnlijk ga ik ze nog wel een keer maken! Het was erg gezellig :)

De volleybal trainingen waren deze week jammer genoeg afgelast, maar volgende week hebben we een extra training om dat goed te maken. Er is nog een meisje bij het team gekomen en nu zijn we met 10. Nog twee te weinig eigenlijk maar goed we zullen het er mee moeten doen. Maar we hebben hier in huis een loopband en die heb ik al gebruikt, jaja ik ben goed bezig, en aangezien het zondag goed weer was ben ik toen buiten een stuk gaan rennen. Moet toch iets doen nu ik mijn fietsje niet meer heb. Mijn fiets mis ik trouwens heel erg! :( Nu besef ik pas hoe fijn het is om gewoon de fiets te kunnen pakken en zelf ergens naartoe te gaan, hier ben ik echt afhankelijk van mensen met auto’s, en dat is nogal eens vervelend.

Ik kan het gelukkig steeds beter vinden met Ga Young, mijn gastzusje uit Korea. Vorige week liep het allemaal niet zo lekker tussen ons, ze deed erg flauw. Maar na er een keer over gepraat te hebben en het een beetje tijd te geven, hebben we het nu erg gezellig :) woensdag zijn we met zn tweeën naar North Sydney gegaan en zijn daar de hele avond in het “winkelcentrum” geweest.

Morgenmiddag/avond zijn Ga Young en ik uitgenodigd bij een ander gastgezin in Sydney. De hostmoeder daar komt uit Korea en aangezien het morgen thanksgivingday is in Korea heeft ze alle international students uit Korea samen met hun gastzusjes/broertjes (ik dus) uitgenodigd om bij haar te komen eten. Ze gaat allerlei typisch Koreaanse gerechten klaarmaken dus ik twijfel erg of ik het lekker ga vinden maar goed, ik ga het proberen haha. Voor de rest heb ik nog geen vaste plannen voor dit weekend, uitgaan doen ze hier niet aan. Dat begin ik nu ook wel heel erg te missen, die zaterdagavonden stappen.. Gelukkig is het bijna carnaval als ik terug kom :D Maar de meeste plannen om iets te gaan doen worden hier 2 minuten van tevoren gemaakt, dus dat gaat wel goed komen dit weekend.

Volgende week maandag ga ik ’s morgens naar CBU, Cape Breton University. Hier gaan we met alle grade 12 students die zich ervoor opgegeven hebben naartoe. Het is denk ik te vergelijken met een open dag op een universiteit in Nederland. Verder zit ik op school in het Green Team, we zetten ons in voor het milieu. In februari gaan ze alle elementary schools langs om presentaties te geven over het milieu enzo, hier zal ik niet meer bij zijn jammer genoeg maar ik mag de posters maken haha. Verder gaan we flessen verzamelen en afval prikken langs de weg en zo’n soort dingen. Alles word door de leerlingen zelf georganiseerd en dat vind ik wel heel goed, dat zullen er in Nederland niet veel doen. En ik wil bij “The Mathletes”. Voor diegene die de film Mean Girls hebben gezien, volgens mij is het zoiets haha. Ik weet dat we in het weekend naar universiteiten gaan om daar tegen andere high schools “te strijden”, over twee weken hebben we de eerste meeting. Vorig jaar waren ze met 16 en mijn theorie is dat dat niet allemaal geeks kunnen zijn dus dat er ook wel normale mensen bij de mathletes zitten ;p

Mijn foto’s staan trouwens eindelijk online :)
http://picasaweb.google.nl/laurieincanada
MET de foto’s van mijn kamer waar zoveel mensen me om blijven vragen haha

C ya!

  • 03 Oktober 2009 - 07:12

    Imke:

    Hey Laurie!
    Ut klinkt allemoal hiel erg gezellig doar!
    K heb net dien foto's gezeen,
    wat un meeeega hoes en kamer hesse man, haha. x

  • 04 Oktober 2009 - 16:50

    Heidi:

    Hey Laurie!
    Heb net dien foto's bekeken:P.. wow wat hes dig ein grootte kamer:O.. en den dien hoes:O.. auk echt super mooi:D.. zal us doa zkr noa dien zin hebbe:P.. det ken k mich echt wel veurstelle jhoa;)
    en auk de foto's allemoal zeut der allemoal hiel gezellig oet:D
    veul plezeer verder nog!.. :)
    Xx(K)

  • 05 Oktober 2009 - 09:23

    Gemma Everaerts:

    Hoi Laurie
    Leuk dat je zoveel te doen hebt.Wat een prachtige omgeving daar trouwens en voor jou is het nu dus al winter.Geniet er nog van en groetjes

  • 06 Oktober 2009 - 19:43

    Bart Everaerts:

    Ha Laurie, mooi huisie, ik hoop niet dat daar tornado's voorkomen, anders hoop ik dat ze ook een grote kelder hebben. Prachtige omgeving zeg. Maak er wat van groetjes Bart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 24849

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: