3 weeks - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu 3 weeks - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

3 weeks

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

21 September 2009 | Canada, Ottawa

Hayhay!
spannend spannend zou ik de try-outs overleefd hebben en zit ik in het volleyballteam...?!
jups ik zit erbij :D we hoefden niet eens try-out te houden haha, aangezien twee meisjes afhaakten bleven er nog 12 over en kon de coach zeggen: congratulations, you all made the team! Alle meisjes hebben vorig jaar in het team gezeten behalve ik en nog een ander meisje, en dat meisje is in een woord slecht maar ik niet gelukkig :D nog een paar trainingen en ik doe niet onder voor de rest! Eigenlijk zouden we vorige week vrijdag ons eerste toernooi hebben maar aangezien we pas 1 training hadden gehad en niemand zijn positie wist en alles hebben we dat afgeblazen. Morgen beginnen we echt met trainen :) twee keer in de week op dinsdag en donderdag trainen en dan om het weekend ofzo een toernooi.

Donderdagavond hadden we een schooldance! Het thema was Jungle, en in tegenstelling tot Nederland houden mensen zich hier veel beter aan het thema. Dus woensdagavond zijn we in Sydney gaan shoppen voor tijger-, luipaard- of zebraprint kleding haha. Het vervelende hier in Canada is wel dat ze de belasting nog niet in de prijs hebben opgenomen. Je denkt dus dat iets niet zo heel duur is en aan de kassa tellen ze de belasting (van 13%) er opeens bij op. Ik heb al een paar keer iemand achter de kassa onterecht verteld dat de prijs niet klopt met wat op de doos staat haha. De schooldance zelf was erg leuk! Het was wel raar om op een feest te zijn waar je alleen maar water en fris kan kopen. Gelukkig ben ik iemand die ook een super avond kan hebben zonder alcohol maar het plaatje klopte gewoon niet :P Wat ook niet klopte was dat het feest om 8 uur begon en om 11 uur al afgelopen was, in Nederland vertrekken we dan pas haha al was dit natuurlijk wel op een donderdag dus de dag er na moest ik gewoon weer naar school.

Dit weekend zijn we met alle exchange students uit de regio Cape Breton naar Badeck geweest. We hadden namelijk orientation weekend. Hier leer je alle andere exchange students kennen en krijg je alle regels en belangrijke dingen nog een keer te horen. Zaterdag gingen we eerst golfen en hiking. Maar tijdens het golfen begon het te regenen en dus werd het hiken afgeblazen en zijn we eerder naar het motel gegaan. Bij een motel denk ik aan een of ander goedkoop iets, maar dit was super luxe allemaal! We zijn eerst gaan shoppen in downtown Badeck, een stadje met 3 winkels.. en 's avonds hebben Angela en ik, ja Angela met wie ik ook in het vliegtuig hierheen heb gezeten en de enige andere Nederlandse exchange student in Cape Breton, ons eigen feestje op onze hotelkamer gehouden. De leiding dacht nog dat we een echt feestje hielden want ze zijn komen controleren op verstopte mensen in onze badkamer toen ze kwamen klagen over geluidsoverlast :P Al met al hebben we weinig geslapen die nacht. Heerlijk om weer eens Nederlands te spreken! Dat is toch wel zoveel makkelijker. Zondag hadden we groepssessies waar we alle regels nog een keer te horen kregen en werd er veel verteld over de cultuurshock waar de meeste studenten mee te maken krijgen. Ik heb nog nergens last van en maar hopen dat dat ook niet meer komt, ik heb het alleen maar super naar mijn zin hier! :D

Sorry dat ik nog steeds geen foto's ergens heb staan, ze volgen snel! beloofd.

Wat betreft school gaat het ook goed. Voor wiskunde heb ik al 3 punten, een 10 een 10 en een 9,5 haha. Voor biologie heb ik een test gehad (punt: 10, als enige van de klas) en een project moeten doen, het maken van een 3D plant-cell (zie foto) ik voelde me net een kind van 6 jaar oud toen ik dat ding aant kleien was, maar dat is tenminste leuk huiswerk! Voor Film&Video Productions heb ik morgen mijn eerste test. Ook heb ik een filmreview moeten schrijven waar ik een 8,9 voor had. Jullie merken wel dat het niveau hier lager ligt ;)

Mijn film&video production klas is trouwens een goede keuze geweest! Het is eigenlijk meer een fotografie cursus. Eerst leren we hoe je goede foto's moet maken en langzamerhand werken we naar het maken van een echte film toe. Al is het nu op het begin wel veel theorie, dat is minder.. Bij Art beginnen we nu aan een nieuw project, portretten tekenen met water-olie verf ofzoiets. Ik ga proberen Koningin Beatrix te maken!

Veel tijd voor mezelf heb ik hier niet, maar dat vind ik niet erg. We gaan namelijk zo’n beetje elke avond ergens naartoe of iedereen zit hier bij ons thuis :) “Iedereen” zijn bijna alle exchange students en een paar mensen van hier. Zodra ik weer wat leuks meegemaakt heb horen jullie het!

Liefs Laurie

  • 22 September 2009 - 11:20

    Dc:

    Hey Lau!
    dat met de tax heb ik ook altijd, en ze hebben dan ook geen idee dat het elders ter wereld anders ligt. Vind dat je leuk schrijft! groetjes uit nederland;) x

  • 24 September 2009 - 17:47

    Jacqueline Selen:

    Hallo Laurie,
    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar volop van.
    Hoezo ligt het niveau lager op school, je bent gewoon goed bezig.
    Leuke verhalen.

    Groetjes van Janne haar moeder.

  • 25 September 2009 - 11:43

    Heidi:

    Heey Laurie!!

    Echt leuk um allemoal die verhale te leze.. echt leuk geschreve allemoal:D
    Auk fijn um des se ut doa noa diene zin hes.. en det ut auk good op sjoel geit:D:D

    KUS Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 24877

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: