bridge jumping - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu bridge jumping - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

bridge jumping

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

11 September 2009 | Canada, Ottawa

Het is nog maar een paar dagen geleden maar goed

Dinsdag en woensdagmiddag van 4 tot 6 had ik dus mijn try-out van Soccer. Aan het eind was ik helemaal uitgeput en ik heb spierpijn gehad; niet normaal! het was dus zwaar, maar ik vond het leuk om eens mee te maken :) Er deden 24 meisjes mee en maar 18 konden er toegelaten worden tot het team. Daarbij hadden alle meisjes eerder op voetbal gezeten of zaten ze er op. Gisteren hing de uitslag in de gymzaal, en helaas, ik heb het niet gehaald. Eerst baalde ik wel, maar nu vind ik het niet zo erg meer. De soccer-coach is de hostvader van Larissa en hij wilde mij nog even spreken. Hij zei dat mijn fitness-level erg hoog was (wat mij verbaasde maar goed) het was beter dan dat van sommige meisjes die het team wel gehaald hebben, maar omdat ik geen ervaring had waren mijn "skills" niet goed genoeg. Hij zei dat als ik 2 jaar eerder met voetballen was begonnen dat ik nu een goede speler zou zijn, hij zag wel "potential" in me. Ja pap ik weet wat je nu denkt, "zie je wel! had je maar naar mij geluisterd vroeger!" ;)

Dus op naar mijn volgende optie, volleyball! Gister was er een meeting, en eerst zouden we niet eens een try-out hoeven houden omdat er maar 10 meisjes waren die in het volleyballteam wilden, en er is plaats voor 12 meisjes. Maar toen kwamen er nog 4 binnen en nu moeten we dus een try-out houden waarbij er 2 af gaan vallen. Lullig. Deze try-outs zijn maandag en dinsdag na school, en veel van de meisjes hebben vorig jaar ook al in het team gezeten dus het gaat weer moeilijk voor mij worden! Maar goed, ik vind het leuk, en hier leer ik ook weer nieuwe mensen kennen dus ik heb er wel zin in :)

Gisteravond was het bowling and pizza night voor alle exchange students uit de regio Cape Breton. Hier heb ik Angela ook weer gezien. Dit was de eerste keer sinds ik hier ben dat ik Nederlands gesproken heb, wat was dat raar in het begin zeg! Donderdag hebben we bij ons op school een schooldance, en Angela en haar hostzusje Ana komen ook :) Bowlen is hier trouwens echt heel raar! Je moet de score zelf opschrijven en de bowlingballen zijn mini, zo'n 10 cm hoog, en van hout! Maar het was heel gezellig :) erg leuk om allemaal mensen uit verschillende landen bij elkaar te hebben. Ik ken nu een aantal scheldwoorden in allerlei verschillende talen haha

Daarna zijn Ga Young, Larissa en ik nog een stuk gaan rijden met Nathan, dat is een vriend van Ga Young hier. Dat doen ze hier heel veel, gewoon een stuk gaan rijden. Dinsdag hebben we dat ook gedaan met een aantal mensen van hier, toen zijn we naar het strand met speeltuintje gereden. Ga Young heeft hier foto's van, die moet ik nog krijgen. Gister zijn we eerst naar de haven gegaan en daarna naar een brug. Hier kwam iemand op het idee om daar vandaag van af te gaan springen, dat deden ze wel vaker. Dus vandaag zijn we na school terug gegaan naar die brug en zijn Larissa, Ga Young (na heel lang twijfelen), Nathan en ZELFS IK er af gesprongen! Ik had verwacht dat we dood zouden vriezen als we uit het water kwamen, maar het water zelf was nog best wel warm en uit het water was het ook niet zo koud. De mensen in de auto's die langs reden keken niet eens raar op dat wij daar aant springen waren haha

Ook heb ik vandaag mijn rooster gewijzigd. Vanaf maandag heb ik geen Engels meer! Ik kwam tot de conclusie dat die lessen me niet gaan helpen beter Engels te spreken. En alles wat we daar doen heb ik of al in Nederland gehad of is niet leuk (volgende week moesten we een debad houden voor de klas, vandaag heb ik wel nog mijn essay daarover geschreven maar dat debat loop ik net mis gnagnagna) Daarbij krijg ik vanaf volgende week eens per week samen met de andere 6 exchange students privelessen Engels. Nu ga ik Film and Video Production volgen :D Wiskunde is trouwens echt heel simpel hier maar ik blijf lekker in deze klas want Larissa en Nathan zitten hier ook haha, Biology is wel lastig omdat ik veel niet eerder heb gehad, maar goed dan leer ik hier tenminste ook nog iets nieuws ;) en Art is geweldig! De leraar zegt dat ik talent in tekenen heb :-O En ik moet ook zeggen dat mijn paardenschedel verassend goed lijkt, ik hoop dat ik hem mag houden. Elke vrijdag moeten we nu aan een eigen project gaan werken, ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik precies wil gaan doen..

Vanavond gaan we met een groep mensen hier film kijken en morgen hoef ik lekker NIET te werken! heeeeeerlijk! En volgend weekend heb ik orientation-weekend met alle exchange students, dan gaan we het hele weekend iets leuks met z'n alle doen :)

Ik ga eten, en voor jullie welterusten.
xx

meer foto's volgen zodra ik internet op mijn laptop heb!

  • 12 September 2009 - 09:44

    Imke:

    Klinkt allemoal erg leuk!

  • 12 September 2009 - 11:03

    Mam:

    Kind, kind, wat hebse ut toch druk. Volges mig is ut wal hielemoal noa diene zin. Doot verzichtig (spring neet van TE hoege dinge of waas ut neet zoe hoeg as in Frankriek) en pas good op dig zelf.
    Kus en groetjes van os.

  • 18 September 2009 - 21:17

    Opa En Oma Sevenum:

    Lieve Laurie

    Bedankt voor de mooie verrassing op mijn verjaardag. Het was een erg leuke kaart.
    Het was vandaag 22 graden dus mooi weer op mijn verjaardag.
    Fijn om te horen dat het zo goed gaat in Canada.
    Wij zijn trots op je.
    Groetjes Opa en Oma.

  • 19 September 2009 - 18:38

    Wien En Andy:

    Hey Laurie,

    Bedankt voor de leuke kaart! We hebben een druk weekje achter de rug met de kermis erbij! Maar zoals we uit je verhalen opmaken mis je die niet!
    We vinden het leuk dat het zo naar je zin is!
    Geniet ervan!
    Take care and enjoy youre
    experience!
    See you!!

    Wien en Andy
    Vino, Milan en Santi.

  • 23 September 2009 - 09:40

    Ingrid:

    soso,
    wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat zullen ze het rustig hebben thuis met de twee meiden allebei weg.
    aan je verhalen te zien heb je weinig tijd om te denken aan de langzaam aansluipende herfst in nederland. Wat is het daar nu voor seizoen en hoeveel tijdsverschil is daar. Ik leef veel in de tijd van Nieuw - zeeland waar we familie hebben.
    Wij wensen je heel veel mooie tijden, maar ook leerzame, waar je eigenlijk voor daar bent.

    liefs Ingrid dien oppas(sorry kos 't neet laote) en Bjorn

  • 24 September 2009 - 13:42

    Anouk:

    haha het vele fitnisse van dich heet resultaat gebracht:P leuk det se ut zoe noar diene zin hees!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 24856

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: