Memorial Composite High School - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Memorial Composite High School - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Memorial Composite High School

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

07 September 2009 | Canada, Ottawa

En toen zat het eerste weekje er alweer op!
Ik heb al veel gedaan hier maar ik zal bij het begin beginnen.

Vorige week dinsdag ging ik mijn vakken kiezen. Eerst hebben 3 meisjes die ik op school leerde kennen me een rondleiding gegeven door de hele school. Als vakken heb ik English en Mathematics in Grade 12, en Art en Biology in Grade 11. Grade 12 is het schooljaar waar ik in zit, maar aangezien ze Art en Biology alleen in Grade 12 in het tweede halfjaar geven, volg ik deze vakken in een jaar lager.

Donderdag begonnen de lessen. Ik heb elk vak, elke dag, en een vak heb ik twee keer. Ze hebben hier maar 1 pauze van 50 minuten om 12:15 en ik ben elke dag om 3:10 uit. Voor engels heb ik een heel aardige lerares, maar we moeten veel doen ben ik al achter.. We hebben namelijk een blaadje gekregen waar opstaat wat we allemaal moeten behandelen dit semester, en daar wordt je niet vrolijk van. Het meest zie ik op tegen het lezen van Macbeth van William Shakespeare. Maar het zal allemaal wel goed komen. Mathematics gaat denk ik niet zo moeilijk worden, bijna alles heb ik in Nederland al gehad. Maar het is wel even wennen om nu allemaal die wiskundige termen in het engels te horen, de eerste les snapte ik er niks van. En met Art ben ik blijkbaar een natuurtalent in tekenen, we moesten een schedel van een paard natekenen en de leraar was onder de indruk.

Ohwja die woensdag voor de eerste schooldag ben ik 's middags naar een andere exchange student uit Brazilie gegaan, Larissa, zij woont namelijk bij een vriendin van Ashley (mijn gastzusje) hier 3 huizen verderop. En die avond zijn Ashley en ik naar haar huis gegaan, en ook de exchange students uit Duitsland, David, en Mexico, Jafed, waren daar. Ik kan het erg goed vinden met ze allemaal.

Vrijdag avond had David het idee om te gaan voetballen, aangezien hij wist dat ik mee ga doen aan de try-out morgen. (ja pap, je droomt komt uit, ik ga voetballen) Maar of ik in het team kom, ik ben er bang voor haha. Maar goed, ik ga het gewoon proberen en we zien wel! Dus David, Jafed, Larissa en ik zijn naar het voetbalveld van de elementary school gegaan, Larissa en ik hebben dik verloren, David was echt goed. Maar het was heel gezellig. Via school kan ik ook nog volleyballen, hier wil ik dan ook meedoen met de try-out maar daar heb ik nog niks over gehoord. En misschien dat ik hier weer kan gaan turnen! :D De dochter van de hostparents van Larissa zit namelijk op gymnastics en ik ga een keertje met haar mee kijken. En Karen zou ook nog kijken of ik misschien kan gaan speed skating, schaatsen, lijkt me ook erg leuk! Mocht dit allemaal niks worden dan kan ik altijd nog met Ashley en Ga Young naar de sportschool gaan fitnessen, of op de loopband gaan rennen die ze hier in de garage hebben. Mogelijkheden genoeg dus! :D

Vrijdag avond, of eigenlijk meer 's nachts, zijn we Ga Young op gaan halen op het vliegveld in Sydney. Ga Young is mijn gastzusje uit Korea, ze is hier vorig jaar ook al geweest en is nu terug voor nog een jaar, en daarna wil ze hier naar de universiteit gaan. Ik heb in Nederland al contact met haar gehad via msn en ze leek me erg aardig. En dat is ze ook, ik heb me kapot gelachen met haar dit weekend. En gister zei ze; het voelt alsof ik je al een jaar ken. Morgen komen we er achter of we in dezelfde Engels en Wiskunde klas zitten, I hope so!

Zaterdag middag rond lunchtijd zijn we vertrokken naar Whycocomagh om te gaan kamperen. Bij kamperen denk ik aan een tent, maar hier doen ze kamperen in een trailer. Ga Young ging mee en we hebben Larissa ook meegenomen, Ashley bleef thuis. Op het kampeerterein waren ook de broer van Bill met zijn familie en nog vrienden van Karen en Bill. Er was ook een zwembad maar het was net iets te koud om te gaan zwemmen. Het is warm genoeg om zonder jas naar buiten te gaan, maar de wind maakt het toch wel koud soms. Rebecca heeft ons Damn it! geleerd, een kaartspel. 's Avonds was er een kampvuur en hebben we marshmallows gemaakt en naar verhalen geluisterd. Zondag waren Larissa Ga Young en ik ons een beetje aant vervelen dus zijn we maar weer Damn it! gaan spelen. We hebben de tijd bijgehouden en een potje duurt 3,5 uur! Nu zijn we verslaafd aan dit spel, vanavond willen we het weer gaan spelen haha. 's middags zijn we een ijsje gaan halen, en serieus, de bolletjes schepijs zijn hier MEGA! Ik had 2 bolletjes gevraagd, maar vergeleken met Nederland hadden die de grootte van 6 of 7 bolletjes!! 's Avonds was er weer een kampvuur en toen hebben we "spiders" gemaakt. Dit doe je door de uiteinden van een knakworst in 4 te snijen en dan in het vuur te houden. De uiteinden gaan dan krom staan en dan lijken het net de poten van een spin. En natuurlijk ook weer marshmallows, maar ik vond ze lekkerder zonder ze in het vuur gehouden te hebben ;)

Morgen na school heb ik dus try-out van soccer, en voor de rest is het gewoon school deze week. Vandaag had ik trouwens vrij omdat het Labour Day is. En donderdag gaan we met alle exchange students uit deze regio pizza eten en bowlen. Op mijn school zijn we met 7 exchange students. Ik uit Nederland, David uit Duitsland, Jafed uit Mexico, Ga Young uit Korea, Larissa uit Brazilie, Sebastian uit Colombia en nog een jongen die ik nog niet heb gezien uit Zweden. Onze foto komt ook op een bord in school te hangen, jippie...

Nu wat betreft het eten. Want de mensen die mij kennen weten dat ik hier (best wel heel erg) tegenop zag. Maar ik heb tot nu toe nog niks niet lekkers gehad hier! Echt een wonder, en nee ik eet niet alleen maar junkfood, eigenlijk bijna niks. Maar Ashley lust ook niet veel dus Karen maakt veel normale dingen. Het ontbijt is “special K” cornflakes, middag eten is gewoon boterhammen met kaas, en het avondeten was tot nu toe gewoon vlees,aardappelen,groente of iets wat leek op spaghetti of pizza etc. Dus ik ben blij :D :D

Vanavond komen Courtney, een vriendin van Ga Young, en haar vriendje en Larissa hierheen omdat we het huis voor onszelf hebben en omdat Courtney alle exchange students wil leren kennen. Maar van Sebastian en de Zweedse jongen hebben we het telefoonnummer niet, en David en Jafed kunnen we niet bereiken, dus ze zal alleen mij en Larissa leren kennen waarschijnlijk. Het engels spreken gaat trouwens best goed, maar het is soms wel moeilijk om iets te willen zeggen maar niet te weten hoe, erg frustrerend. Mijn doel: om aan het eind iedereen wijs te kunnen maken dat engels mijn moedertaal is. Bill zegt dat me dat wel gaat lukken, ik hoop het! :D Echt grappig trouwens, ik denk half in het engels en half in het nederlands, weird....

Trouwens, dankjewel iedereen voor alle berichtjes! erg leuk :D En zoals jullie merken heb ik het wel naar mijn zin hier :)

I'll keep you guys posted.

  • 07 September 2009 - 19:33

    Karin:

    Ha, die Laurie
    Wat een lange verhalen zeg ! Zo maak je in een korte tijd wel heel veel mee lees ik. En gelukkig veel positiefs, houden zo !
    Het is trouwens handig en zeer leuk om alles te kunnen volgen van jouw ervaringen in Canada(in elk geval wat je aan ons kwijt wil).
    Be positive, keep up the good work en lots of greets from Maasbree !
    (ik probeer ook maar wat, hoor)

  • 07 September 2009 - 19:57

    Lieke:

    hey laurie!
    Leuk um weer get van dich te hure. zoe te hure hease t eg leuk doar en misse os nog neet:P heb dich vandaag un mailtje gesteurd ma volges mich zien alle vroage doarin al beantwoord haha. heas al vuul vriende gemaakt zoe te hure:) vuul succes met t voetballe morge en den huur k wel wat t gewoare is!
    xxx

  • 11 September 2009 - 14:45

    Imke:

    Haa Laurie!
    Leuk um wat te huure vanoet Canada van dig.
    K heb veurige weak nog aan dig zitte dinke toen ik in de trein zoot,
    det veur dig dit 'schoeljhoar' toch wal hiel anders begonne is as veur mig, haha.
    Ik leas desse ut noar diene zin hes,
    bin blie det te huure =)
    Ik heb mig net aangemeld zoedet ik op de huugte blief van dien avontuurtjes,
    dus ik wacht vol spanning aaf op un niej berichtje.
    Groetjes vanoet Boalder!

  • 11 September 2009 - 15:22

    Fam Velraeds:

    Hoi Laurie,

    Leuk lang verhaal Kreeg vandaag de mail van je moeder. Ik lees dat je het erg naar je zin hebt(gelukkig) Wij wensen je een fijne tijd en veel succes, we laten nog wel eens wat van ons horen.

    groetjes vanuit Middelburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 24845

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: