Aanmelden - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Aanmelden - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Aanmelden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

11 Mei 2009 | Nederland, Baarlo

Hayhay allemaal!

nou zoals de meeste zo onderhand wel weten, vertrek ik 30 augustus voor een half naar Canada! Ik heb er super veel zin in, ben nu aant wachten op een gastgezin en een school..

Het is allemaal begonnen toen ik in de 4e een tussenuur had met Eline, en we (eigenlijk meer voor de lol) folders aan gingen vragen van de organisatie EF. Het leek me wel leuk maar daar bleef het toen dan ook bij.

Nu iets minder dan een jaar geleden begon het toch weer te kriebelen. Na er thuis vaak over gepraat te hebben en naar verschillende open dagen, infoavonden etc van allerlei organisaties te zijn geweest, ben ik begin september 2008 op gesprek geweest op het kantoor van Travel Active.

Toen twijfelde ik nog tussen High School en een talencursus. Maar uit het gesprek daar bleek dat ik eigenlijk toch een voorkeur voor High School had en dat dit ook de beste keus voor mij zou zijn.

Amerika (waar ik toen nog naartoe wilde) werd mij door Travel Active een beetje afgeraden. Dit omdat ze in Amerika veel strenger zijn wat betreft aanmeldingseisen, visumprocedure en dat soort dingen. Ook ligt het niveau op Canadese scholen hoger dan in Amerika, in Canada is het te vergelijken met havo/vwo, en Amerika is vmbo/havo. Verder vond ik (en pap en mam ook) het wel een fijn idee dat ik alleen in Nova Scotia geplaatst kon worden en niet overal in Canada. Nu weet ik toch al een beetje waar ik terecht kom, ook al is Nova Scotia nog 2 keer zo groot als Nederland. In Amerika kon ik in elke staat geplaatst worden. Voor de rest is Canada best vergelijkbaar met Amerika, dezelfde schoolbus en de na-schoolse activiteiten :D

3 maanden later heb ik me officieel aangemeld bij Travel Active voor een High School Semester naar Canada! en zo is mijn avontuur begonnen!

x laurie

p.s. ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat :)

  • 11 Mei 2009 - 10:44

    Claire:

    Joooa, ik goan dich misse sjattiej!
    maarrr ik hald dien avonture beej via dien site! En de mos mos mos wal truuk komme hè!
    Iers nog efkes die exames doorkomme..

    Haijee xx.

  • 11 Mei 2009 - 12:21

    Peter Joosten:

    Leuk zeg!
    Laat jouw avontuur maar beginnen, dan kunnen wij het hier volgen en wie weet wat onze kids ervan opsteken voor de toekomst... :)
    the Joostens

  • 11 Mei 2009 - 19:12

    Eline:

    wat det vreeje oor in de veerde wal neet te weeg heet gebrach!
    hiel erg veul plezeer (alvast)
    xx

  • 13 Mei 2009 - 09:43

    Bootje:

    Ving ut echt super vet detse ut aan durfs! Bin benieuwd noa dien verhalen;).
    xxx

  • 27 Mei 2009 - 19:01

    Imke:

    Laurie, ik wist det gaar neet!
    Superruig man,
    ik wins dig eg hiel vuul plezeer in Canada en ik heb respect veur dig desse aan dit avontuur geis beginne! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 24894

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: