December - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

December

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

11 December 2009 | Canada, Ottawa

Mijn volleyball tournament in Halifax was super! (over de wedstrijden zelf kan ik kort zijn, allemaal verloren ;p) Vrijdag tijdens lunch vertrokken we richting Halifax, 5 uurtjes later kwamen we aan bij het hotel. Ik had een of ander goedkoop motel verwacht, maar nee, we overnachtten in een 4-sterren super-de-luxe hotel! Het was al avond toen we daar aankwamen dus we hebben pizza laten bezorgen op onze kamer en hebben de halve nacht met het hele team op een kamer gezeten. Niet zo slim van ons om zo lang op te blijven aangezien we zaterdag om 8 uur op moesten en om 10 uur onze eerste wedstrijd hadden.. Jannie, een ander meisje uit Nederland die hier voor een jaar High School is en in Halifax woont, is komen kijken naar de laatste twee wedstrijden, super leuk om weer even bij te kletsen! Had haar niet meer gezien sinds we in Canada aan zijn gekomen. Echt raar dat Engels praten nu gewoon makkelijker is dan Nederlands, dat wordt nog wat de eerste paar dagen als ik terug ben ;p 18 december gaan Angela en ik samen voor een lekker lang weekend Jannie opzoeken in Halifax, heerlijk om weer eens zelf te kunnen beslissen wat te doen, aangezien ze in Halifax WEL openbaar vervoer hebben ;) en ze daar winkelstraten hebben! (iets wat ze hier ook niet kennen) dus dat wordt Christmas-shoppen :D

Big News: zondag is hier de eerste sneeuw gevallen!! De ene dag is alles nog bruin/rood/groen en de volgende morgen is alles wit! :D Voor Nederlandse maten zou dit veel sneeuw zijn, maar voor hier is het niks. Ook waait het hier standaard en in combinatie met de sneeuw dacht ik dat we een sneeuwstorm hadden, maar blijkbaar was dat normaal… Dus nu ben ik bang voor de echte sneeuwstormen! De meeste komen pas als het echt winter is hier, dus vanaf februari, maar waarschijnlijk ga ik er ook nog een (paar) meemaken in januari.. Maandag hebben we met een aantal mensen een snow fight gehouden in onze achtertuin :D De ski-hill is nog niet open, hopelijk blijft de sneeuw nu vallen en openen ze snel genoeg! Can’t wait!!!!!!!!!!!!!!! :D :D

Veel heb ik eigenlijk niet te melden deze keer, ik maak niet meer zoveel spannende dingen mee ;p Dinsdag heb ik hier de H1N1 vaccinatie gekregen, hele overwinning op mezelf moet ik zeggen :) Ohwja, 2 weken terug zijn we met alle exchange students uit deze regio naar de tweede film uit de Twilight-saga geweest “New Moon”. Ik heb sinds gisteren alle 4 de boeken uigelezen :) (ahaa de reden dat ik niks meer meemaak hier, ik was helemaal verdiept in die boeken de laatste 2 weken) En na de bioscoop zijn we met alle students naar een ice hockey game van de Screaming Eagles geweest, nadat ze gewonnen hadden met 10-2 hadden we supper met alle spelers :D

Sinterklaas is ook weer voorbij, hopelijk heeft iedereen leuke cadeautjes gekregen :) Ik heb dankzij een paar lieve familieleden ook sinterklaas-cadeautjes gekregen :D Nogmaals heel erg bedankt, ik had het echt niet verwacht! Ik heb geprobeerd een aantal mensen hier uit te leggen wat Sinterklaas is, maar ze snappen het gewoon niet. Ze vergelijken het allemaal met de Kerstman, opzich ook niet zo raar want ik ben er achter gekomen dat de Kerstman eigenlijk een gemuteerde Sinterklaas is! Blijkbaar hadden we in Nederland eerst Sinterklaas, de U.S.A. was jaloers hierop dus ze hebben Sinterklaas gestolen en omgetoverd tot de Kerstman, en daarna hebben andere landen dit Kerstman-idee overgenomen. Nooit geweten dat het zo zat, ik dacht juist dat Sinterklaas van de Kerstman af kwam, maar blijkbaar is het dus andersom.

Verder zijn we nog met alle exchange studens van mijn High School gaan uit eten met de directrice en een aantal leraren van onze school woensdag, ik ben Matthew Nederlands aan het leren, ik lig dubbel van het lachen om zijn accent ;p als ik er de kans voor krijg neem ik het een keer op! Hij kan al een kort gesprekje voeren: “Hoi hoe gaat het? Goed en met jou? Goed.” Vooral leuk omdat ze in het Engels de Nederlandse “g” klank niet hebben :p En vandaag heb ik de kerstboom voor Nanny and Poppy opgetuigd :) Hier draait het er volgens mij om om je kerstboom zo vol mogelijk te hangen.. Ik vind het mooier met gewoon lichtjes, een paar slingers, kerstballen and that’s it.

Trouwens, het weerbericht dat op deze site staat klopt niks van, maar jammer genoeg kan ik het niet verwijderen of veranderen. Het is hier in het echt minder koud dan dat dat ding aangeeft, maar het begint nu wel echt koud te worden ja!

En zondag hebben we Potluck met alle international students uit de regio! Iedereen moet dan een gerecht klaarmaken uit zijn/haar land, ik ga lekker boerenkool met worst maken :D Ben benieuwd wat ze ervan vinden ;p

Iedereen alvast fijne feestdagen :)
Love and kisses Laurie


http://picasaweb.google.nl/laurieincanada

  • 14 December 2009 - 20:27

    Rov:

    Meid, geniet van een prachtige kerstvakantie in 'ons' Nova Scotia en voor straks een goed en gezond 2010. Behave Canadian, think Boalders. Enne...op naar de universiteit, anywhere....

  • 21 December 2009 - 10:29

    Ria Velraeds:

    Hey Laurie,

    Leuk weer al die verslagen en heel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik wil je bedanken voor de kerstgroet ik kan echter niets terugsturen omdat onze mail niet verzend.
    Dus hierbij wil ik je heel gezellige kerstdagen wensen een een fantastisch 2010.

    Nog veel plezier en tot ziens.

    groetjes Bert en Ria Velraeds
    Carla, Frank en Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24846

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: