Halloween - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

01 November 2009 | Canada, Ottawa

Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik hier aankwam. Ik heb hier al zoveel meegemaakt en gedaan. Ook de laatste 3 weken heb ik niet stil gezeten, Ga Young en ik hebben onszelf benoemd tot leden van het jongens voetbalteam van onze school. Wij zijn namelijk bij meer trainingen en wedstrijden geweest dan sommige spelers uit het team. We hebben zelfs een keer meegedaan met de training, op een prutveld in onze goede kleren want eigenlijk zouden we alleen maar gaan kijken, dus na de training zaten we onder de modder. Maar ik heb mijn witte schoenen weer zo goed als wit gekregen! :D

Op vrijdag 16 oktober heb ik meegeholpen met de “Fright Night”. In een Wild Life park hier een klein uurtje rijden vandaan hadden ze een route door het park uitgezet die je kon lopen en waar acteurs rond lopen die je laten schrikken. Omdat de hostmoeder van David uit Zweden dit mee organiseerde konden alle exchange students die hier interesse in hadden ook meehelpen met mensen laten schrikken! NATUURLIJK wil ik hieraan meedoen :D Dus die vrijdag ben ik hiernaartoe geweest samen met Ga Young, Clayton (hij wilde ook graag mee dus hij was voor een avondje ook een “international student”) en David. Nadeel was wel dat het regende die avond, maar wij hadden geluk, wij hoefden niet in het bos te lopen maar we zaten in een hutje met een open haard :) Maar zelfs met onze haard was het koud die avond. We werden aangekleed en geschminkt als vampiers, met fake teeth en alles. Het was super, Clayton heeft zelfs iemand aan het huilen gekregen haha.

Deze Fright Night werd trouwens georganiseerd vanwege Halloween. Gisteren was het dan eindelijk zover, daarover dadelijk meer, maar alles stond de laatste paar weken in het teken van Halloween, dat is hier echt iets groots. Deze hele week op school werden er ook elke dag dingen gedaan in het teken van Halloween. Zo was er dinsdag een pumpkin carving contest. We hebben niet gewonnen :( maar het was erg leuk! Donderdag was er “fear factor”, ja net zoals het tv-programma, vieze dingen eten. Ik had me hiervoor opgegeven maar toen ik het lokaal inkwam en de stank rook en de slakken zag hield ik het voor gezien. Ga Young heeft twee rondes meegedaan. De eerste ronde was een rode peper met een of andere saus, ronde twee was een oreo (chocolade koekje) met hotsauce, ronde drie was een drankje met godweetwat er allemaal in zat, het stonk in ieder geval vreselijk, ronde 4 was een slak met chocolade saus en de laatste ronde was een blikje cola atten en wie als eerste klaar was had gewonnen. Op donderdag en vrijdag heb ik met het volleyballteam een bake sale gehouden op school. Dat doen veel teams om geld in te zamelen. We moesten allemaal iets zelf bakken en dat verkopen in de lunchpauze op school. We hebben uiteindelijk iets van 130 dollar verdient dus we hebben goed verkocht! Verder was er woensdag na school een horrormovie night. Van 3 tot 9 kon iedereen die hier zin in had horrorfilms kijken in de theaterroom op school. Aangezien mijn leraar van Film&Video Productions dit organiseerde en hij zo’n beetje verwachte van zijn leerlingen dat ze hierheen gingen, heb ik wat mensen verzameld om met mij mee te gaan en uiteindelijk ben ik samen met David uit Duitsland, Clayton, David uit Zweden en Sebastian hierheen geweest. Er werden 3 films gedraaid. De laatste was erg goed, “Orphan”, deze is hier nu net een paar dagen uit op dvd dus zal in Nederland nog wel niet uit zijn. Verder mocht iedereen deze vrijdag in zijn Halloween costume naar school komen. Aangezien ik geen kostuum had maar hier toch aan mee wilde doen heb ik van Courtney haar kattenoren-haarband geleend en ben ik hiermee naar school gegaan :) En er was ook nog een magic show die dag. Ik kende de magician en donderdag op de schooldance vertelde hij mij dat hij hulp nodig had bij zijn laatste act en dat ik hem daarmee fijn mocht komen helpen. Dit betekende dat ik dus het podium OP moest waar de hele school naar zat te kijken, dus ja, ik was wel een beetje zenuwachtig. Maar eigenlijk was het alleen maar super leuk haha :D De truc was dat hij een spijker op zijn kop op tafel had gezet, en ik moest 3 bekers op de kop ook op de tafel zetten, met onder één beker dus de spijker. Hij wist niet onder welke beker de spijker zat maar “door mijn gedachten te lezen” wist hij welke bekers hij kapot kon slaan. Ik dacht dat ik doorhad hoe de truc werkte want ik had gezien dat de beker waar de spijker onder zat een scheurtje had, maar toen ik hem dit na de show vertelde zij hij dat het veel simpeler was en dat ik de bekers neer had gezet en dat de gescheurde beker dus ook ergens anders had kunnen staan. Hij wil me nog niet vertellen hoe de truc dan wel werkt maar ik kom er nog wel achter ;p

Vorig weekend heb ik trouwens mijn eerste volleyball tournament gehad! Het was op vrijdag van 2 uur tot 6 en op zaterdag van 8 tot 1 (serieus 6:30 opstaan op een zaterdagmorgen is TE vroeg, omdat ik hier niet mag werken ben ik daar namelijk niet meer aan gewend haha). Aangezien we eigenlijk te hoog zijn ingedeeld in onze poule wisten we al dat het zwaar zou worden en dat we waarschijnlijk dik zouden gaan verliezen. En we hebben alle wedstrijden ook verloren, maar we waren een goede tegenstander! Een aantal wedstrijden liepen zelfs gelijk op. Dus al met al hebben we het toch nog erg goed gedaan op ons eerste toernooi haha :) Ik vond het super; de hele sfeer in de gymzaal, iedereen was erg fanatiek en mijn team is ook erg aardig.

Deze donderdag hadden we dus onze tweede schooldance op school, dit keer (natuurlijk) in het thema HALLOWEEN! Aangezien Ga Young en ik altijd zeggen zijn dat wij de cheerleaders van het soccerteam zijn omdat we dus vaak bij de trainingen en wedstrijden waren, hadden we bedacht dat Jafet, David, Sebastian en Nic als soccer players gingen en Ga Young en ik als cheerleaders. Ik heb een echt cheerleaderrokje weten te scoren op school, aangezien ze een aantal jaren geleden nog cheerleading hadden op school, jammer genoeg nu niet meer :( en een meisje uit mijn Art class heeft me pompons geleend. De schooldance deed me heel erg denken aan carnaval, (bijna) iedereen was verkleed :) Alleen de muziek was natuurlijk niet hetzelfde, maar ik heb liever dit dan carnavalsmuziek haha ;p Veel meisjes gingen wel iets te ver met korte rokjes en alles maar dat hoort er hier blijkbaar bij. Wat ik ook echt leuk vond was dat toen Thriller van Michael Jackson gedraaid werd, 3 leerlingen de hele dans deden in de gymzaal! En ze waren goed! :-O

Nou, gisteren was het dus eindelijk zover, Halloween! Alle huizen zijn hier al wekenlang versierd, overal zie je pompoenen en oranje lichtjes en versiersels. Aangezien het hier nu kouder begint te worden en je dus met trick or treating gewoon je jas aan moet heb ik geen heel kostuum gekocht maar butterfly-wings en ik heb me antennes gemaakt van een butterfly haarband. Dus om 5 uur gingen we op pad met allemaal een kussensloop bij ons voor al de chips en snoep en frisdrank. Sommige huizen geven je gewoon een zakje chips, andere huizen geven je een blikje frisdrank plus een mars/kitkat/whatever plus een zakje chips plus nog meer snoep, serieus niet normaal, je belt gewoon bij elk huis aan; roept “TRICK OR TREAT!!!” en je krijgt snoep haha :P dat ze in Nederland ook maar Halloween gaan vieren ;p

Verder heb ik hier een sloppy joe gegeten, kijk de film It takes two met de Olsen-twins als je niet weet wat sloppy joe’s zijn ;p Ik vond het erg lekker, al zag het er nogal smerig uit. En we gaan vaker naar de ijshockey games van onze school kijken, hockey is de enige sport waar onze school goed in is ;p

En ook op school gaat het goed, Pre-calculus is heel wat beter dan de saaie wiskunde lessen die ik hiervoor had. En tot nu toe begrijp ik alles, een aantal dagen geleden heb ik zelfs de lerares verbaast door een opgave op te lossen waarvan zij dacht dat niemand het zou lukken. I felt so smart haha :D Canadian Families gaat over hoe families in elkaar zitten, het is niet zo’n moeilijk vak. Nu zijn we bezig met het maken van een genogram (soort stamboom) van je familie, erg leuk om te doen :) In Artclass ben ik ein-de-lijk klaar met mijn Beatrix portret!! Ik heb me groen en geel geërgerd omdat het zo moeilijk was, maar nu is het AF :D of nouja, we beginnen aan een nieuw project dus ik hoef hier niet meer aan te werken, want zoals de leraar zegt, een portret is nooit klaar, er zijn altijd nog dingen die verbeterd kunnen worden. Het nieuwe project is een sculpture van een dier, en natuurlijk wordt de mijne een vos :) En met Film&Video Productions zijn we nu begonnen met filmen! Eerst hebben we geleerd hoe de filmcamera’s werken en dinsdag zijn we begonnen met filmen. Ik werk samen met 2 andere meisjes, en onze film gaat over iemand (ik) die koekjes heeft gebakken en die worden dan gestolen. En de andere twee meisjes gaan dan uitzoeken wie de dief is. Dinsdag moeten we klaar zijn met het filmen van alle scènes en vrijdag moeten we klaar zijn met the editing part. En dan heb ik mijn aller eerste echte film gemaakt :D waar ik ook nog zelf in meespeel haha.

Voordat ik het vergeet, we zijn trouwens ook nog met bijna alle exchange students van onze school naar een elementary school geweest. Het zusje van Courtney zit namelijk in grade 6 (groep 8 ) en ze hadden een project op school waarbij ze allemaal verschillende landen behandelden. En elke leerling had een land uitgekozen waar ze dan een spreekbeurt over moesten houden. Aangezien onze landen (Duitsland, Zweden, Mexico, Brazilië, Korea en Holland) er ook bij zaten hadden ze bedacht dat het leuk zou zijn als wij hierbij zouden zijn. Het meisje dat Holland had gekozen deed het erg goed, al zei ze een aantal rare dingen als dat we hier op klompen lopen en dat de mensen in sommige delen van het land nog dagelijks in de traditionele Hollandse klederdracht rondlopen, maar dit had ik wel al verwacht. David uit Duitsland heeft aan deze middag een blauwe plek overgehouden van mij omdat hij het wel grappig vond om een jongetje uit de klas mij te laten vragen why Amsterdam famous is. Tsjaa wat zeg je dan tegen en klas vol 11-jarigen.. Bedankt David!

Lots of kisses =)
http://picasaweb.google.nl/laurieincanada

  • 01 November 2009 - 18:26

    Mam:

    Hoi, Wat een hoop foto's. Je slaat beslist geen slecht figuur als volleybalster. Het lijkt me behoorlijk scary als er ineens zo'n "lijk" omhoog komt van de bank. haha. We genieten van elke blog en alle foto's.
    Liefs en knuffel xxx

  • 03 November 2009 - 08:57

    Imke:

    Halloween, det liekt mig eg ontzettend grappig, maar weit neet of ut wat veur mig zou zien; ik bin neet zoe van al det griezele, hahaha!
    Ut klinkt nog steeds allemoal erg leuk mot ik zegge =) x

  • 03 November 2009 - 09:03

    Imke:

    Ik heb net dien foto's gekeke;
    det portret van Beatrix is eg suuuupermoei man!
    Ik wist gaar neet desse zoe creatief waas, haha. x

  • 04 November 2009 - 21:19

    Heidi:

    Heeyy:D:D
    Echt super leuke foto.. haha
    en auk ein super fijn portret van Beatrix.. echt super fijn(Y)..
    En auk Halloween doa.. hee is doa hiele niks van te merke.. en doa is det echt allemoal zo wie carnaval volges mich.. auk det verkleije enzoo.. wat k tenminste op de foto's ken zeen:P..
    Maar gelukkig geit ut nog stieds good met dig.. ken k mich auk wel veurstelle.. zo wie k dien verhoale lees.. en de foto's zeen:P.. haha
    Maar nog veul plezeer doa!.. spreek dig snel weer:)

    Xx

  • 11 November 2009 - 10:02

    Martha:

    Ha Buurmeisje,geniet maar ,daar krijg je geen spijt van.
    Lees alles maar nog geen rea. gegeven bij deze.
    Gaan lekker met Mam en Pap Zaterdag eten!We horen af en yoe ook hoe het met je gaat.
    Groeten Jack en Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 24857

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: