Thanksgiving and the rest - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Thanksgiving and the rest - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and the rest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laurie

13 Oktober 2009 | Canada, Ottawa

Toen ik op vrijdag mijn vorige weblog schreef had ik nog geen plannen voor het weekend behalve de Korean Night op zaterdag. Die vrijdagavond hebben we hier bij ons thuis gezeten met een stuk of 12 mensen en hebben we homemade cookies gemaakt :D Mijn gastzusje Ashley had ook wat vrienden over, dus het begon een beetje op een klein feestje te lijken. Wat ook wel meehielp was dat mijn gastouders het hele weekend weg waren, kamperen. Ik hoef niet uit te leggen dat het dus erg gezellig was die avond.

Op zaterdag zijn Ga Young en ik om 2 uur naar Sydney vertrokken en hebben we met nog 12 andere international students Koreaans gegeten. Ik heb niet alles geprobeerd want niet alles zag er even smakelijk uit, maar uit beleefdheid pak je toch van alles een beetje, en ik moet zeggen dat er erg lekkere dingen bij zaten. Vis bijvoorbeeld vond ik in Nederland niet lekker, maar hier wel, en ook als mijn hostmoeder het klaarmaakt is het lekker. Maar naast al het Koreaanse eten hadden ze ook gewoon kalkoen en kip gelukkig. En ik ben er achter gekomen dat met stokjes eten niet echt iets voor mij is ;)

Die zondag heb ik mijn eerste ECHTE ijs hockey wedstrijd gezien. The Screaming Eagles is het hockeyteam uit onze regio, Cape Breton. David en Jafet gingen met hun hostvader hierheen en David vroeg of ik zin had om ook te gaan. Natuurlijk wilde ik gaan! En uiteindelijk zijn David (Duitsland), Jafet (Mexico), Ga Young (Korea), Aaron (Canada), Lauchie (Canada) en ik naar de wedstrijd gaan kijken. Zoals ik eerder al verteld heb is ijshockey DE sport hier, en het publiek ging ook helemaal in het spel op, erg leuk om te zien. Ik vind het alleen een beetje te gewelddadig, maar dat is hier blijkbaar normaal, Aaron en Lauchie hoopten dat ze zouden gaan vechten, en de scheidsrechters laten de spelers altijd even doorvechten voordat ze ertussen komen. Gelukkig hebben we dat niet gezien, ik zat namelijk al te gillen als ze een speler tegen de zijkant beukten. Maar over het algemeen vond ik het super leuk, de hele sfeer die er in het stadion hangt en alles :)

Maandag gingen we dus met alle grade 12 leerlingen van school naar CBU, Cape Breton University. Hier waren allemaal stands van universiteiten over heel Nova Scotia opgesteld in een gymzaal en dan kon je informatie gaan vragen en alles. Ik had hier dus eigenlijk niks aan, maar ik ben gezellig met Ga Young meegelopen, zij doet hier namelijk dit jaar graduation en daarna wil ze in Halifax naar een universiteit voor 2 jaar en daarna nog 2 jaar in de U.S.A. We zijn samen trouwens nog even typisch Nederlands bezig geweest hier; alle gratis pennen meepikken ;p Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad aangezien ik EINDELIJK weer eens jongens zag die ouder zijn dan mij haha :D erg fijn om weer eens mensen van mijn eigen leeftijd om me heen te zien. Ik heb het hier erg gezellig met iedereen en ze zijn allemaal super aardig maar soms heb ik even genoeg van alle jongetjes en meisjes van 14 tot 17 jaar. Wat dat betreft ben ik heel erg blij met een gastzusje van 19. Ga Young voelt dit precies hetzelfde, dus nu gaan we proberen vrienden te vinden op CBU haha.

De rest van de week hebben we niet veel bijzonders gedaan, dinsdag hadden we na school een meeting met alle international students uit de regio op een andere High School, we hebben een aantal avonden film gekeken zoals gewoonlijk en we zijn een avondje gaan “shoppen” hier in North Sydney. Vrijdag zijn we naar de bioscoop gegaan en van te voren zijn we gaan uit eten bij Boston Pizza :) We zijn naar de film Zombieland geweest, ik was het hier eerst niet mee eens aangezien internet zei dat dit een horror-film was en daar heb ik het sowieso niet zo op, laat staan op een groot scherm en met hard geluid. Maar het bleek meer een comedie te zijn met een aantal bloederige scenes, maar die waren zo nep dat ze lachwekkend waren. Opzich was het wel een leuke film, we hebben erg moeten lachen in ieder geval :P

Zondag hebben we hier thuis Thanksgiving gevierd. Thanksgiving was gisteren, de tweede maandag van de maand oktober vieren ze het hier in Canada, maar aangezien wij gisteren de Cabot Trail zijn gaan bekijken hebben we zondag ons turkey-dinner gehad. Thanksgiving was niet zo’n big deal als ik verwacht en gehoopt had. We hebben dus wel kalkoen gegeten maar eigenlijk was het niet anders dan anders met avondeten. Al werd er nu wel voor gezorgd dat iedereen thuis was met het avondeten. En dit gaat niemand geloven; ik heb pumpkin-pie gegeten! Ja echt waar. Er zat een dikke laag slagroom overheen dus erg goed heb ik het niet geproefd (jammer zeg..) maar het viel best wel mee :)

Maandag zijn Karen, Ga Young en ik de Cabot Trail gaan bekijken. The Cabot Trail is een toeristische autoroute die door Cape Breton loopt, en in de herfst is het hier gewoon prachtig omdat alle bomen van kleur aan het verwisselen zijn en al wat je ziet zijn bomen en bladeren. Ik heb foto’s geknipt dus jullie kunnen zelf ook zien hoe mooi het is :) Om 10 uur ’s morgens zijn we vertrokken en om 6 uur waren we weer terug thuis. Het was een ritje van bijna 300 kilometer, dus vergelijkbaar met op en neer naar Brussel ofzo. Maar lange stukken rijden om ergens te komen is hier normaal, en zal ook wel moeten want alles ligt ver van elkaar vandaan. Halifax is de enige plaats in heel Nova Scotia wat een beetje in de buurt komt van een “stad” zoals we die in Nederland kennen, en van Sydney naar Halifax is vergelijkbaar met van Amsterdam naar Parijs.

Vandaag heb ik mijn rooster weer gewijzigd op school. De wiskundelessen werden namelijk echt TE slaapverwekkend. Ik had standaard elke les een leesboek mee om maar iets te doen te hebben omdat de klas veel te langzaam voor mij ging en nadat ik voor de eerste grote test weer 100% had gehaald heeft de lerares me bij haar geroepen. Zij heeft me toen voorgesteld om Pre-calculus te gaan volgen. Eigenlijk zou ik in een Advanced Mathematics klas thuis horen, maar deze lessen worden alleen in het tweede semester gegeven en dan ben ik hier niet meer. De stap daarna is Pre-calculus, hier wordt je voorbereidt op wiskunde op universiteit niveau. Ze heeft me een klapper gegeven met alle stof die ik gemist heb, want de lessen zijn natuurlijk anderhalve maand geleden al begonnen en dat heb ik allemaal gemist. Ik snap lang niet alles wat er in zat, maar een groot gedeelte ook wel, dus ik heb besloten de uitdaging aan te gaan en Pre-cal te gaan volgen :) het zal wel moeilijk worden maar dat vind ik niet zo erg, beter dan die slaapverwekkende lessen! Maar doordat Math en Pre-cal niet in hetzelfde uur op school gegeven worden betekende dat dat ik Biology moest laten vallen, en nu volg ik in plaats daarvan Canadian Families. Hier leren we alles over Canadese families (duhh). Geen idee of het een leuk vak is maar het lijkt mij wel interessant.

Nog een paar vragen die ik gehoord heb,
The Mathletes is een soort van wiskunde-club (okeej dit klinkt echt te nerd-achtig maar goed) en in teams van 4 personen strijden we dan tegen andere High Schools zoals ik in mijn vorige blog al verteld heb, we krijgen wiskundige vragen voorgelegd waar we dan antwoord op moeten geven. Ik weet er zelf ook nog niet zoveel vanaf omdat we nog geen bijeenkomst hebben gehad op school, maar ik verwacht dat we gauw genoeg een keer bijeen moeten komen.
Snowboarden zal pas kunnen vanaf kerstmis :( Dat betekend dus maar een maandje snowboarden.. Maar goed, ik ben allang blij :D en als het goed is kunnen we elk weekend gaan :D Enige minpuntje is dat ik in die tijd ook mijn examens moet maken haha
En ik heb nog steeds geen elanden gezien hier.. Gisteren op de Cabot Trail hadden we wel de kans om een moose tegen te komen maar dat geluk hadden we jammer genoeg niet.

Zo dit is wel weer lang genoeg voor vandaag!
Iedereen die berichtjes hier heeft achter gelaten trouwens dankjewel :)
Erg leuk om te merken dat mijn blogs ook echt gelezen worden haha

De foto’s van alles wat ik hier beschreven heb staan trouwens nu ook op mijn foto-site
Nogmaals: http://picasaweb.google.nl/laurieincanada

Kisses!!


  • 14 Oktober 2009 - 08:49

    Imke:

    Hey Laurie!
    Jhoa huur, dien blogs weare wal geleaze ;)
    Heb net auk metein ff alle foto's die ik nog neet gezeen had bekeke:
    die foto's met allemoal die lillikke pupkes zien eg geweldig, haha! x

  • 14 Oktober 2009 - 19:42

    Pap:

    Ha Maedje,
    Super det ze Dich zoe toes veuls en zoeveul meimaaks en oak nog good dien best duis op schoel.Hee is alles ok, behalve det wee nog gen foto's hebbe van de veugel die doa rondvleege, misschien als ze wat tied euver hes lukt det nog. De groetjes van os allemoal.

  • 16 Oktober 2009 - 18:38

    Laura Smedts:

    heeej meiskee, ik vin het iedere keer zo leuk je verhaaltjes te lezen, en nu begint het weekend weer, oow ik zal even laurie belle om bij te kleste of even op mijn fietske naar haar toegaan.. helaas dan besef je weer kan even niet he! ik ben ook druk bezig voor over n tijd mijn vervolgstudie in het buiteland te gaan doen, meid, wat heb ik bewondering voor je! Je doet het toch maar allemaal, heel dapper!

    Ik kan niet wachten dat je weer lekker hier bent, you know what, i'm gonna pay you the most strongest alcoholic drank that you can get over here in holland!!! haha!! dat is een belofte!!

    Nog 101 dagen, ik hou je in de gate meid ;)

    Let je goed op jezelf?

    Veel liefs xxx Lauraa

  • 17 Oktober 2009 - 13:11

    The Joostens:

    Hoi Laurie,

    Volgens mij heb je nog nooit zoveel leuke dingen in korte tijd ondernomen dan nu in Canada. Chillen!
    Je zult straks de afstanden nog missen hier in Nederland. Je kunt dan wel weer lekker fietsen.
    Neem je het recept van die muffins en chocolat chips mee?
    Zodra Peter aan wiskunde moet beginnen weet ie in ieder geval waar ie bijles kan krijgen.
    Goed te lezen dat het nog allemaal super bevalt. Hopelijk sneeuwt het op tijd, zodat je lekker kunt boarden.
    See you, read you!
    Peter, Erna, Stef, Vera en Bram...en Laika

  • 19 Oktober 2009 - 13:14

    Jimmy:

    Heej Laurie,

    Ik had niks te doen op het werk dus ben je blog maar eens gaan lezen haha :P Goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar! En dat pre-calculus komt ook wel goed, dat lukt je wel ;)

    Groetjes!

  • 19 Oktober 2009 - 13:44

    Familie Keulards:

    Hoi Laurie,

    Het heeft even geduurd maar hier dan toch een berichtje van ons. Ik heb net "even" alles gelezen wat ik nog niet gelezen had en de foto's bekeken, ben ondertussen een half uur verder maar dat vind ik niet erg want je kunt heel leuk schrijven. Ook de foto's laten ons zien hoe je het daar hebt. Heel erg naar je zin kun je wel zeggen. Allemaal leuke dingen en af en toe moet er dan gewerkt worden lijkt het wel. Super en houden zo!
    We blijven lezen en laten nog van ons horen.
    Groetjes Marian, Jos, Mikel, Chantal

  • 20 Oktober 2009 - 17:13

    Mikel:

    Yo Laurie!

    echt super vet wat je allemaal mee maakt:) zo coewl dat je allemaal van die typisch americaanse dingen meemaakt! Oke das vrij logisch natuurlijk omdat je daar zit, maar zo'n ijshockey wedstrijd en Thanksgiving (met pumpkin-pie of course;)) zijn ook echt dingen die bij mijn beeld van america horen en ik vind het echt vet om te lezen hoe het daadwerkelijk is:)
    Nou woehoe voor jou en al je avonturen!!
    Have fun!

  • 21 Oktober 2009 - 18:51

    Heidi:

    Heeyy Laurie!

    Zo te heure geit ut doa allemoal good en hes se ut doa nog steeds noa diene zin:D
    Echt leuk um dit weer allemoal te leze dit hiele verhoal:D... de kens echt good schrieve:P
    En auk wel fijn des se noa toch anger wiskunde kens goan doan.. want det is auk niks als se dig maar de hiele wiskunde les mos vervele;).. maar hiel veul suc6 den met dien nieje wiskunde:P.. geit dig wel lukke:P

    Xxx

  • 28 Oktober 2009 - 18:31

    Silvia:

    Liefje!:)

    Wahaa mot elke kier weer lachen um dien verhaaltjes en den bin ik stiekem oug wal un bietje jaloers det ik det neet metmaak! maar echt top veur dich, bin beniejd wie de verhalen klinken as se straks oet dien eigen mond kome haha!

    Doat dien best en maak nog vuul gekke dinger met doar! :D

    Kusss (L)

  • 30 Oktober 2009 - 19:23

    Ria Velraeds:

    hoi laurie,
    Alles goed daar.
    Je beleefd wel heel veel daar in Canada. Ook naar een ijshockey wedstrijd geweest, dat lijkt me nou ook heel leuk!!!
    Nou als je weer terug bent in Nederland is de afstand Baarlo Middelburg ook maar een peuleschil. kan je wat vaker komen. haha.
    Je maakt zoveel kilometers om iets te gaan ondernemen.

    Laurie nog een hele fijne tijd en genieten maar. Hopelijk valt er snel sneeuw kun je nog even gaan snowboarden.

    Veel liefs en de
    groetjes van Carla Frank Mark Bert en Ria

  • 01 November 2009 - 20:06

    Peter & Erna Joosten:

    Hoi Laurie,
    Weer boeiende verhalen van vele maakmeegebeurtenissen. Veel eigen initiatief! Het is duidelijk dat je het (bijna) allemaal met plezier beleefd. Een schitterend portret van Beatrix trouwens. Dat doen we je niet na :)
    Wat zal your dad trots zijn dat je je inzet voor soccer. Je kunt in Baarlo misschien nog wel een damesvoetbalteam opzetten (met of zonder chearleaders).
    Geniet verder! We blijven je volgen.
    the Joostens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 24852

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: