Eventjes terug in Nederland! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu Eventjes terug in Nederland! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laurie Peeten - WaarBenJij.nu

Eventjes terug in Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Laurie

18 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Zo, ik zit op mijn kamer in Madrid. Niks bijzonders zou je denken.. Maar de afgelopen 5 dagen was ik niet hier! Waar ik wel was? IN NEDERLAND!

Had ik heimwee? Of was er iets gebeurd in de familie waardoor ik terug moest? Of was ik Spanje gewoon even helemaal zat? Fout, fout en fout! De reden dat ik eventjes terug was was veel leuker gelukkig. Ben en Annet, de broer (en nu dus schoonzus) van Koen gingen trouwen vrijdag! Daarbij is mam op 9 mei 50 geworden en ook haar, en pap, wilde ik nog verrassen :)

Maar ik zal bij het begin beginnen. Vorig weekend was eerst Joëlle nog op bezoek! Het was, en is, ontzettend lekker weer in Madrid dus we hebben veel in het park in de zon gelegen. Ook zijn we op zondag nog een dagje naar Alcala geweest met een groep mensen, dit is de geboortestad van de schrijver Miguel de Cervantes, vooral bekend van het verhaal over Don Quichot dat hij dus heeft geschreven.

Op woensdagmorgen 4 uur 's nachts was het dan zo ver. Na een paar uutjes slaap ging de wekker en zijn Joëlle en ik vertrokken! Eerst te voet naar de halte van de nachtbus naar het vliegveld, lekker rustig op straat dus we waren er zo. Ook de bus kon overal zo doorrijden dus binnen no time waren we op het vliegveld. We hadden thuis al online ingecheckt en hadden alleen handbagage bij ons dus het ging allemaal lekker snel op het vliegveld. We zaten toevallig achter elkaar en allebei bij het raam dus ideale plekken om lekker te slapen in het vliegtuig! Dat hebben we dan ook gedaan, en maar goed ook want we hadden nog een lange reis voor de boeg… We vlogen namelijk op Brussel Charleroi en vanuit daar moesten we met de trein naar Nederland. We hebben uiteindelijk langer in de trein gezeten dan in het vliegtuig. Het was namelijk voor mij nog 3 uur en een kwartier naar Tilburg en voor Joëlle nog een uurtje langer naar Venlo, terwijl de vlucht maar 2 uur duurde. Maar goed, hebben we dat ook eens meegemaakt! We wilden misschien nog even in Antwerpen een tussenstop doen om daar een rondje door de stad te lopen maar hier hadden we beide toch weinig zin en energie meer in dus we zijn lekker doorgereden naar Nederland.

In Tilburg is Joëlle doorgegaan naar huis en ik ben uitgestapt. Ik had namelijk met Ilse afgesproken om een drankje te gaan doen. Zij had nog college tot half 3 dus ik ben even de stad ingelopen. Ik voelde me meteen weer helemaal thuis in Tilburg en in Nederland op zich! Hoe fijn was het om weer door Tilburg te lopen, mensen overal Nederlands te horen spreken en iedereen te kunnen verstaan op straat, bij de HEMA te kunnen vragen of ze ook een toilet hebben en vervolgens op een toilet naar de wc kunnen gaan waar wc-papier is, de bril er niet naast hangt omdat hij kapot is en ZE EEN WERKEND SLOT HEBBEN?! Het mooiste van alles was dat ik hierna mijn flesje water kon vullen met water uit de kraan… Ik vond het helemaal geweldig en werd van deze dingen ontzettend blij!

Na een paar uurtjes met Ilse bij gekletst te hebben was het voor haar tijd om de trein te gaan halen en voor mij tijd om richting Koen zijn werk te lopen. De mensen die wisten dat ik terug naar Nederland kwam waren er namelijk niet veel: Ilse, Ben en Annet, mijn zus en mijn broertje, en Joëlle en Yvette. Met andere woorden, Koen wist nog van niks!
Ik wist dat hij rond 6 uur met de bus voor zijn werk zou stoppen dus daar ben ik gaan wachten met mijn koffertje. Afgelopen woensdag was het niet zo heel warm in Nederland, ik had wel een jas meegenomen uit Spanje maar als je 30 graden en zon gewend bent dan krijg je het ontzettend koud van 14 graden en regen.. Ik stond te trillen zo koud had ik het maar op hetzelfde moment voelde ik daar niet veel van omdat ik wist dat Koen er bijna zou zijn! Zijn reactie toen hij mij zag was "dat kan niet" haha. Maar nadat de verbazing een beetje weg was was hij ontzettend blij dat ik er was! :) Nog geen week daarvoor had hij nog gezegd dat hij het begreep dat ik er niet bij kon zijn met de bruiloft maar dat hij het wel heel jammer vond dat ik er niet was. Hij moest eens hebben geweten op dat moment ;) We zijn nog even bij zijn werk op gaan warmen omdat ik het dus zo koud had en daarna lekker gaan uit eten bij Happy Italy! Mjamjamjamm

De dag er na moest Koen gewoon werken en ben ik naar de universiteit gegaan, aangezien ik komende week tentamens heb en die wel gewoon moet halen ben ik braaf in de bieb gaan zitten (waar moet je anders naartoe om 8 uur 's morgens zonder fiets in Tilburg) en ben gaan leren voor mijn tentamens. Om half 12 had Ilse geregeld dat vriendinnen uit Tilburg gingen lunchen, zij wisten ook nog niet dat ik terug was! Dus om iets na half 12 kwam ik met cake binnenvallen bij hun lunch en ook hun gezichten waren onbetaalbaar! "Dit klopt niet jij hoort in Spanje te zitten!" en "Wat doe jij nou weer hier?!" waren de reacties haha. Maar super leuk om hen ook weer eventjes gezien en gesproken te hebben. Na hun college ben ik met Renee en Eline naar Limburg gereisd. Hier waren de laatste twee mensen die ik nog moest verrassen: pap en mam.

Linda en Rik zaten in het complot en we wisten dat pap en mam vanaf 5 uur weg zouden zijn. Ik had met Rik contact over wanneer ze de deur uit gingen en wanneer ik dus naar huis kon lopen. Linda heeft Koen opgehaald op het station later en Mike kwam meteen vanuit zijn werk ook naar ons thuis. We hebben de slingers weer opgehangen en we hadden nog een cadeautje voor mam. Haar mini verjaardagsfeestje kon beginnen! We moesten alleen nog even wachten tot pap en mam weer thuis zouden komen, ik vond het maar niks, dat wachten. We zijn in de woonkamer gaan staan zodat ze ons niet meteen zouden zien als ze binnen zouden komen en toen ze het hoekje omkwamen en ons zagen viel hun mond open en waren hun gezichten één groot vraagteken. "Hoe kom jij nou weer hier?" "Wat doe je hier?" en "Hoe kan dit???" werd er gezegd. Maar wat vonden ze het leuk!! Mam heeft later nog gezegd dat ze alleen nog maar met een big smile rond kon lopen daarna haha. Missie geslaagd!!

De dag er na was de bruiloft. Ben, de broer van Koen, ging trouwen met Annet. Zij wisten 3 maanden geleden al van mijn plannetje maar hebben het goed geheim gehouden! Ik vond het zo leuk om er die dag bij te zijn met hen, ze hebben een ontzettend mooie dag gehad, het weer had niet beter kunnen zijn en alles was top geregeld! Het was een lange dag van 10 uur 's morgens tot 3 uur 's nachts maar zo voelde het niet, ik heb er van genoten :)

Op zaterdag lekker ijs gaan eten bij Clevers met de vriendinnen die mee wilden en konden. Ik heb wel echt pijn aan mijn kont gehad van het fietsen zeg.. Op en neer naar Grubbenvorst is toch wel een eindje en ik heb natuurlijk 4 maanden niet meer gefietst! Buiten de spinninglessen dan maar dat is toch anders. 's Avonds frietjes van Wilhelmina gegeten (hier keek ik al naar uit sinds ik in januari vertrok!!) en daarna was ik bekaf. Het waren ook nogal vermoeiende dagen met weinig slaap en veel spanning om iedereen te verrassen. Ik heb die avond dan ook weinig meer gedaan en ook vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan en niet te veel uitgevoerd. Lekker nagenoten van de afgelopen paar dagen :) Pap heeft me vanmiddag naar Eindhoven Airport gebracht samen met Koen en nu ben ik dus weer terug in Madrid!

Het afscheid vandaag was een wereld van verschil met het afscheid in januari. Toen was het huilen huilen huilen, en nu had ik zin om terug te gaan :) Ik heb het namelijk super naar mijn zin in Madrid en ik vond het fijn dat ik nog 4 weken heb hier! Daarna vind ik het ook goed om weer naar huis te gaan en dat mijn exchange er op zit, aan alles komt een eind, maar ik ben blij dat ik nog 4 weken heb in Spanje!

Ik had natuurlijk graag iedereen gezien deze afgelopen dagen maar dat zat er helaas niet in, maar niet getreurd over minder dan 4 weken ben ik alweer terug! En dan wil ik jullie ALLEMAAL graag weer zien :) Dat kan zelfs de dag na ik terug ben al, op 13 juni speelt Nederland namelijk tegen Spanje voor de WK en als halve Spanjaard en halve Nederlander het afgelopen halfjaar lijkt het mij gezellig om deze wedstrijd met jullie te kijken! Pap en mam vonden het een goed plan dus bij dezen zijn jullie uitgenodigd om op 13 juni mij te komen knuffelen en de wedstrijd te komen kijken bij ons! Mogen jullie Nederland aanmoedigen en ik Spanje ;)

Tot dan!! Ik ga nog even knallen voor mijn tentamens die dinsdag beginnen en daarna genieten van nog twee weekjes vakantie in Spanje.


  • 19 Mei 2014 - 13:47

    Familie Van Kruisbergen:

    Wij vonden t super dat je er vrijdag bij was!!! Nog ff genieten daar in Madrid en dan snel de foto's en film komen kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 14 Maart 2009
Verslag gelezen: 1277
Totaal aantal bezoekers 24859

Voorgaande reizen:

12 Mei 2018 - 02 Juni 2018

Vrijwilligerswerk Nepal

16 Januari 2014 - 02 Juni 2014

Exchange Madrid

30 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

High School Canada

Landen bezocht: